Ons doel is om uw vertrouwen te behouden door uw persoonlijke gegevens met respect te behandelen en u de controle over uw eigen informatie te geven.
Wie we zijn. De lijst met entiteiten die uw gegevens verwerken, afhankelijk van waar u een account aanmaakt, vindt u boven het gedeelte Contact.
Als u meer informatie wilt of vragen hebt, kunt u contact met ons opnemen via de gegevens in het gedeelte ‘Contact’ hieronder.
In het geval dat we op een gegeven moment belangrijke wijzigingen in het privacybeleid aanbrengen, zullen we jou hiervan op de hoogte stellen. Indien nodig, zullen we ook jouw toestemming vragen.

Hoe deze kennisgeving op u van toepassing is, hangt af van de manier waarop u met ons omgaat. Als u bijvoorbeeld:
- 1.een ticket bij ons koopt, dan zullen we de door jou doorgegeven informatie gebruiken om zowel onze verplichtingen als die van de Evenementpartners (artiest, promotor, platenlabel of locatie) naar jou na te komen bij het leveren van die dienst, en, waar toegestaan, je op de hoogte te houden van andere evenementen die voor jou interessant kunnen zijn.
- 2.door onze websites bladert, dan gebruiken we cookies om jouw ervaring aan te passen en je hopelijk een probleemloze ervaring te bieden.
Jouw keuzes en rechten worden hieronder voor elk scenario meer in detail beschreven.
Klik op elk pictogram voor meer informatie of scroll naar beneden om het volledige privacybeleid te lezen.
Welke gegevens hebben we over jou & waar halen we deze vandaan?
We verzamelen en bewaren verschillende soorten informatie wanneer je een account aanmaakt, tickets koopt, contact met ons opneemt en onze websites, apps en sociale media gebruikt. Meer informatie
Hoe gebruiken we jouw gegevens & waarom?
We verzamelen en gebruiken jouw gegevens om tal van redenen; bijvoorbeeld om je te helpen toegang te krijgen tot de shows waar je van houdt, om nieuwtjes met je te delen, voor marketingdoeleinden en zoals anderszins vereist door de wet. Meer informatie
Met wie delen we jouw gegevens & waarom?
We delen jouw gegevens met event partner(s) - zoals de artiest, organisator, locatie - maar ook met andere derden die verbonden zijn aan de geleverde dienst. Meer informatie
Jouw keuzes & rechten
Een van jouw rechten is de keuze of je marketing van ons wilt ontvangen. Je hebt eveneens recht op toegang tot de gegevens die we van jou hebben. Meer informatie
We behandelen jouw gegevens met de grootste zorg
We ondernemen altijd stappen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens worden beschermd en om deze veilig te verwijderen wanneer we ze niet langer nodig hebben. Meer informatie
Neem contact met ons op
Als je vragen of feedback hebt hierover, of over hoe wij omgaan met jouw gegevens, neem dan contact met ons op. Meer informatie

Bij het leveren van onze producten en diensten verzamelen we bepaalde categorieën persoonlijke informatie, zoals uw contactgegevens, aankoopgeschiedenis, internet- en elektronische activiteiten, en in sommige gevallen gevoelige persoonlijke informatie waar dat vereist is of waar u toestemming voor hebt gegeven.
Wanneer wij uw persoonsgegevens verzamelen, slaan wij deze op in onze klantendatabases, zoals onze ticketplatforms om uw toegang tot evenementen te beheren, onze betalingsplatforms om uw bestellingen te verwerken, onze klantenserviceplatforms om uw vragen te beheren en onze marketingsystemen om met u te kunnen communiceren, afhankelijk van uw keuzes.
Gezien het wereldwijde karakter van ons bedrijf kunnen sommige van de producten en diensten die we aanbieden verschillen en niet beschikbaar zijn in de markt waar u een account heeft.
- Wanneer je een account aanmaakt en tickets koopt. Wanneer u een account aanmaakt, een ticket koopt, zich registreert voor een voorverkoop of een ticket aan u laat overdragen door een vriend, verzamelen we informatie rechtstreeks van u. Afhankelijk van de dienst die we leveren, omvat dit uw contact- en factuurgegevens, zoals uw naam, adres, postcode, e-mail, telefoonnummer en creditcard.
- Wanneer je tickets koopt van derden. Wanneer u tickets koopt via e-commercesites van derden, stuurt de derde partij ons informatie zoals uw contact- en factureringsgegevens en informatie over uw ticketaankoop, zodat wij uw tickets aan u kunnen toewijzen.
- Bij het gebruik van onze websites en apps. Wanneer u onze websites of apps gebruikt, maken we, afhankelijk van uw keuzes, gebruik van trackingtools zoals browsercookies en webbeacons en technologie zoals GPS en wifi om informatie over u te verzamelen. Deze informatie omvat de browser en het apparaat dat u gebruikt, uw IP-adres, uw locatie, de site waar u vandaan kwam, waarvoor u onze site/app wel of niet gebruikte, of de site die u bezoekt wanneer u ons verlaat. Onze site kan ook inhoud van derden weergeven die hun eigen cookies of trackingtechnologie bevatten. Raadpleeg ons cookiebeleid voor meer informatie over hoe we deze informatie verzamelen.
- Fanervaring en klantenservice. Als je een vraag stelt aan onze klantenservice of ons via deze afdeling feedback geeft, leggen we deze interactie vast voor bewijsdoeleinden en om ondersteuning te bieden met betrekking tot jouw vraag.
- Wanneer u sociale media en online openbare forums gebruikt. Wanneer u een functie voor sociale media binnen onze website of apps gebruikt, berichten plaatst op platforms voor sociale media of berichten plaatst op een openbare ruimte of op een van onze websites, zal de site voor sociale media ons bepaalde informatie over u verstrekken, zoals uw naam en de berichten die u plaatst waarin u ons vermeldt.
- Bij het plaatsen van beoordelingen of recensies. Wanneer u beoordelingen en recensies plaatst, inclusief het uploaden van afbeeldingen of video's als onderdeel van uw recensie, slaan we deze informatie op in ons platform naast informatie over u als beoordelaar.
- Wanneer u toegankelijke tickets boekt Als u toegankelijkheidsvereisten hebt, willen we ervoor zorgen dat u de beste ervaring hebt wanneer u evenementen bijwoont. Om dit te kunnen doen, moeten we informatie verzamelen over uw vereisten. Wanneer u toegankelijke tickets koopt of een begeleidersvoucher aanvraagt, leggen we deze aanvraag vast. Afhankelijk van uw markt kan het nodig zijn dat we uw toegankelijkheidsbehoeften valideren. Als dit het geval is, zullen we u hierover informeren.
- Wanneer u een ticket verkoopt op Ticketmaster. Omdat onze betalingsserviceprovider het geld van de ticketprijs naar u overmaakt, moeten ze informatie verzamelen zoals een geldig identiteitsbewijs als onderdeel van hun KYC-vereisten (Know Your Customer). Zodra uw identiteit is geverifieerd, wordt deze informatie opgeslagen en veilig verwijderd in overeenstemming met de wettelijke vereisten. Waar de lokale wetgeving dit vereist, verzamelen we ook informatie van u wanneer u onze diensten als verkoper gebruikt, waaronder aanvullende identificatiegegevens zoals belastingidentificatienummers.
- Geodemografische informatie. Afhankelijk van uw keuzes verzamelen of gebruiken we leveranciers zoals reclame- en marketingpartners die geodemografische informatie verzamelen, inclusief leeftijdscategorie, geslacht of informatie over evenementen die u leuk vindt of producten die u koopt, wat ons helpt om onze diensten beter op u af te stemmen. Als u liever niet hebt dat we dit doen, raadpleeg dan het gedeelte 'Uw rechten en keuzes' hieronder.
- Informatie die wordt gebruikt voor gezondheids- en veiligheidsdoeleinden Waar nodig verzamelen we informatie van ticketkopers en bezoekers voor nalevingsdoeleinden met betrekking tot besmettelijke ziekten, voor zover vereist onder de toepasselijke wetgeving. Dit omvat informatie zoals namen, contactgegevens, zitplaatsen en begin- en eindtijden.
In situaties waarin een derde partij voor een organisator van een evenement het verzamelen van gezondheidsinformatie vereist (zoals testresultaten), raadpleeg dan hun privacybeleid en voorwaarden om te begrijpen hoe uw informatie is verzameld en gebruikt.
In dit gedeelte wordt uitgelegd hoe we uw gegevens gebruiken en voor welke rechtsgronden (of doeleinden) we deze gebruiken. Sommige doeleinden zijn primaire doeleinden die noodzakelijk zijn om onze diensten of producten te kunnen leveren of om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen. Andere secundaire doeleinden zijn niet strikt noodzakelijk om onze diensten te verlenen, maar bieden extra waarde en zijn daarom doorgaans onderworpen aan uw keuzes.
- 1.Omwille van de uitvoering van ons contract met jou
- Wanneer u aankopen doet. We gebruiken uw informatie wanneer u een transactie met ons aangaat (bijvoorbeeld om merchandise of een ticket te kopen) zodat we het volgende kunnen doen:
- uw bestelling verwerken;
- u klantenservice-e-mails sturen, waaronder reserveringsbevestigingen en herinneringen aan evenementen;
- betaling in ontvangst nemen; en
- u klantenservice bieden.
- Evenementpartner(s). We delen uw informatie met evenementspartner(s), zoals de promotor of de locatie, om hen in staat te stellen het evenement uit te voeren, zitplaatsen toe te wijzen of u op de hoogte te stellen als het evenement is gewijzigd of om belangrijke informatie over het evenement te verstrekken.
- Voorverkoop en aanmelden voor stemming. Voor sommige van onze evenementen moet u zich van tevoren aanmelden. We verwerken inzendingen om frauduleuze ticketaankopen te beperken, de vraag te peilen en ervoor te zorgen dat fans gelijke kansen hebben om tickets te kopen. Als u geen succes hebt, weerhoudt dat u er niet van om op een later tijdstip tickets te kopen. Lees voor meer informatie over hoe uw gegevens worden gebruikt ons gedeelte Veelgestelde vragen voor Noord-Amerika of Internationaal.
- Prijsvragen, wedstrijden en verwijzingen. Wanneer u meedoet aan wedstrijden of soortgelijke prijstrekkingen, gebruiken wij uw gegevens om uw inschrijving te bevestigen en om met u te communiceren over uw deelname. Als u ons de gegevens van uw vriend geeft, bijvoorbeeld via onze verwijzingsdienst om een vriend over onze website te vertellen of om een cadeaubon te kopen, zullen we de gegevens van uw vriend alleen gebruiken om de door u gevraagde diensten te leveren. Uw vriend(in) kan contact met ons opnemen via onderstaande gegevens om ons te vragen zijn/haar gegevens te verwijderen.
- Wanneer u aankopen doet. We gebruiken uw informatie wanneer u een transactie met ons aangaat (bijvoorbeeld om merchandise of een ticket te kopen) zodat we het volgende kunnen doen:
- 2.Afhankelijk van uw keuzes
- Marketing. Om contact met u op te nemen met informatie of aanbiedingen over aanstaande evenementen, producten of diensten via e-mail, push- en webmeldingen, sms of sociale mediaplatforms. U kunt uw marketingvoorkeuren op elk gewenst moment wijzigen; zie het gedeelte 'Uw keuzes en rechten' hieronder.
- Reclame en cookies. Om op maat gemaakte reclame en marketingcommunicatie te leveren op onze websites en apps; zie ons Cookiesbeleid voor meer informatie.
- Marktonderzoek en feedback van fans. Om marktonderzoek en analyses uit te voeren die helpen onze producten en diensten te verbeteren en aan te passen, of om contact met je op te nemen voor tevredenheidsenquêtes, of om deel te nemen aan gebruikersonderzoek (zoals focusgroepen). Wij hebben een uitschrijfmogelijkheid voor dit soort contact indien je dit niet langer wenst te ontvangen.
- Personalisatie. Om ervoor te zorgen dat onze berichten en website voor jou relevant zijn (afhankelijk van jouw markt). Wanneer je bijvoorbeeld bepaalde artiesten en genres 'favoriet' maakt, kaartjes koopt, shows bijwoont met vrienden en je aanmeldt voor voorverkoop, zullen wij je informeren over gelijkaardige evenementen waarvan wij denken dat je er interesse in zou kunnen hebben. Wij maken een gebruikersprofiel aan met de informatie die wij hebben en hoe je onze diensten gebruikt. Als je personalisatie uitschakelt, ontvang je geen persoonlijke aanbevelingen en zijn alle nieuwsbrieven waarop je je hebt geabonneerd generiek (maar als je hebt gevraagd om meldingen over specifieke artiesten of locaties te ontvangen, ontvang je deze nog steeds).
We blijven profileringsactiviteiten uitvoeren als dat nodig is om onze diensten aan u te kunnen leveren, bijvoorbeeld voor fraudescreening.
- Op locatie gebaseerde diensten. Onze apps vragen bijvoorbeeld om toestemming voor locatie voor functies zoals het bladeren door evenementen bij u in de buurt, het ontvangen van pushmeldingen hierover of het zien van uzelf op de kaart bij een evenement.
- Toegankelijkheid. Om uw gezondheidsinformatie te verwerken om aan uw toegankelijkheidsvereisten te voldoen, waar dit specifiek vereist is en expliciete toestemming is gegeven.
- Commerciële partners. We werken soms samen met commerciële partners met wie we informatie delen. Dit zijn externe gegevensbeheerders waarmee we samenwerken om extra diensten met toegevoegde waarde te leveren, zoals onze reispakketten, sponsors of exclusieve voorverkoop. In sommige gevallen, wanneer het delen van gegevens niet noodzakelijk is voor het uitvoeren van het contract dat u hebt aangevraagd, zullen we u om toestemming vragen.
- 3.Voor onze belangrijkste legitieme zakelijke belangen
- Om onwettig gedrag te voorkomen of op te sporen, om onze wettelijke rechten te beschermen of af te dwingen of zoals anderszins wettelijk is toegestaan. Bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat de tickets bij de fans terechtkomen en om een veilig platform te bieden. Als zodanig gebruiken we deze informatie om ticketverkoop, misbruik van ons intellectueel eigendom (bijv. de merken van onze evenmentpartners), fraude of andere misdrijven te voorkomen. Ten behoeve van fraudepreventie delen wij uw persoonlijke gegevens met Forter, Inc., onze externe leverancier van diensten voor fraudescreening, die dergelijke informatie kan gebruiken in overeenstemming met het privacybeleid van Forter.
- Site-bescherming. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA Enterprise en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
- Beveiliging tijdens evenementen. Om onze fans te beschermen en de veiligheid van onze activiteiten en die van onze event partners te garanderen.
- 4.Om jouw vitale belangen te beschermen
- Gezondheid en veiligheid. Alle informatie die door ons of onze externe partners wordt verzameld in overeenstemming met de toepasselijke gezondheids- en veiligheidsvereisten zal alleen worden gebruikt om contact op te nemen met deelnemers of zal worden gedeeld met relevante lokale, overheidsfunctionarissen. Deze informatie wordt regelmatig gewist.


Uw rechten en keuzes kunnen verschillen afhankelijk van het land van waaruit u toegang heeft tot onze diensten. Deze zijn hieronder uitgesplitst. Om tickets te kopen en toegang te krijgen, moeten fans eerst een Ticketmaster-account aanmaken en persoonlijke informatie verstrekken, zodat we uw digitale tickets kunnen uitgeven.
- 1.Jouw keuzes
Wanneer u ons toestemming hebt gegeven, kunt u uw voorkeuren beheren door het volgende te doen:
- Als je onze marketingberichten niet meer wilt ontvangen, kun je jouw voorkeuren wijzigen in jouw account, de instructies voor uitschrijven volgen in een van de e-mails die we jou sturen of contact met ons opnemen, in dit geval zullen wij dit voor jou doen.
- Raadpleeg ons Cookiebeleid om ons gebruik van cookies en trackingtools te beheren. U kunt dit ook doen door uw voorkeuren bij te werken in de tool voor cookiebeheer op een van onze websites en apps.
- Om het locatievolgen en pushmeldingen uit te schakelen, kunt u de instellingen op uw apparaat wijzigen of uw locatie uitschakelen. Om web-pushmeldingen te stoppen, moet u de instellingen van uw browser gebruiken. Om de personalisatie-instellingen te beheren, kunt u uw voorkeuren wijzigen in uw account. Als deze optie niet beschikbaar is, kunt u contact met ons opnemen en doen we het voor u.
- Om niet meer benaderd te worden als onderdeel van fanfeedback, kunt u zich afmelden via de mechanismen in de berichten aan u of contact met ons opnemen en wij zullen het voor u doen.
- Om personalisatie-instellingen te beheren, kunt u uw voorkeuren in uw account wijzigen. Als deze optie niet beschikbaar is, kunt u contact met ons opnemen en wij zullen het voor u doen.
- 2.Jouw rechten
De fans van ons wereldwijd bedrijf zijn over de hele wereld te vinden. Afhankelijk van uw land zijn er specifieke wetten en regels rondom privacyrechten, zoals de GDPR in Europa, LGPD in Brazilië en CCPA in de Verenigde Staten.
U kunt een gemachtigde aanwijzen om namens u verzoeken in te dienen met behulp van de onderstaande instructies. Om een geautoriseerde vertegenwoordiger als geverifieerd te beschouwen, moet u de geautoriseerde vertegenwoordiger een ondertekende, schriftelijke beëdigde verklaring geven om dergelijke verzoeken te doen, of een volmacht. Het is mogelijk dat we contact met u moeten opnemen om uw identiteit of autorisatie te verifiëren voordat we een verzoek van een vertegenwoordiger verwerken. Als u deze instructies niet volgt, kunnen we uw verzoeken mogelijk niet verwerken.
- Het recht om te verzoeken dat jouw informatie wordt verwijderd, ook wel bekend als ”Verwijdering of Beperking van Verder Gebruik”. Het recht op het verzoek om jouw account te verwijderen of te wissen kan niet worden ingewilligd wanneer je nog een ticket of transactie voor een toekomstig evenement hebt, zelfs niet als je deze tickets hebt afgedrukt of ontvangen. Van zodra het evenement voorbij is, kan dit verzoek wel worden ingewilligd. Een verwijdering van je account zal resulteren in het verlies van toegang tot alle digitale activa (d.w.z. NFT's) die je mogelijk bezit.
- Het recht om een kopie op te vragen van de informatie die we over jou hebben, ook wel bekend als een “Recht van Toegang”.
- Het recht om gegevens die je ons hebt gegeven te corrigeren, wijzigen of bij te werken. Als je een account bij ons hebt, kan je dit ook doen door in te loggen en jouw gegevens bij te werken.
- Het recht om elke geautomatiseerde beslissing die we over jou nemen aan te vechten. Een geautomatiseerde beslissing is een beslissing die wordt genomen zonder enige menselijke tussenkomst en die juridische gevolgen heeft (bv. kredietcontrole). We voeren doorgaans geen geautomatiseerde besluitvorming uit, maar als we dat doen, zullen we duidelijk maken wanneer dergelijke beslissingen worden genomen.
Als u een van de bovenstaande rechten wilt uitoefenen, neem dan contact met ons op via ons webformulier of via de informatie in het gedeelte Contact opnemen van dit beleid. Gebruik het e-mailadres dat aan uw account is gekoppeld, zodat we uw persoonlijke gegevens kunnen vinden.
Houd er rekening mee dat, hoewel we elk verzoek dat we ontvangen zorgvuldig zullen beoordelen, jouw rechten en de tijdsperiode voor het uitoefenen van een recht kunnen verschillen afhankelijk van jouw woonplaats en dat we hier niet altijd aan hoeven te voldoen. Wanneer dit gebeurt, zullen we uitleggen waarom.
You have certain choices about how we use your information.
You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:- Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
- Deletion. You have the right to request that we delete your account and any personal information collected from or about you. The request to delete your account cannot be made where you have a ticket or transaction for a future event even if you have printed or received these tickets. Once the event has passed then this request can be exercised. A deletion of your account will result in loss of access to any digital assets (i.e. NFTs) that you may own.
- Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
- Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt-out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targeted advertising or profiling. To opt-out click here.
- Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.
You may enact any of the above rights by submitting a request clicking here or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.
Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.
Oregon Consumer Privacy Act: You may have the right to obtain additional information about third parties with whom we share your personal information. To learn more email us.
To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding. We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.
Personal Information Collected:
- Names and Aliases
- Physical Address
- Phone Number
- E-Mail Address
- IP Address
- Unique Identifiers
- Interactions with Customer Service
- Information about transactions made on our services
- Fan Preferences and Attributes
- Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, see here.
- Device Attributes
Sensitive Personal Information.We will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.
Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:
Categories of Personal Information Personal Information Disclosed for a Business Purpose Sold Categories of Third-Party Recipients Identifiers Names and Aliases x x Business Partners, Data Brokers, Technical Service Providers Physical Address x x Phone Number x x E-Mail Address x x IP Address x x Business Partners, Technical Service Providers Unique Identifiers x x Unique Tax Identifiers x Government Entities Commercial Information Interactions with Customer Service x Technical Service Providers Information about transactions made on our services x x Business Partners, Data Brokers, Technical Service Providers Individual’s Preferences and Attributes x x Internet/ Electronic Activity Cookies/Web Beacons x x Device Attributes x x Sensitive Personal Informatio SSN/TIN x Technical Service Providers, Government Agencies Health Information x Drivers License/Passport Number x Demographic Information x Technical Service Providers Precise Geolocation x Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling to further any decisions that produce legal or similarly significant effects.
To view our CCPA request metrics, please click here.
“Shine the Light” Law. We comply with California’s Shine the Light law by providing a cost-free method to opt-out of the sharing of your personal data with third parties for the purposes of their direct marketing. California residents may exercise this right by submitting a request here or by clicking the link in the footer entitled “Do Not Sell or Share My Personal Information”.
Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.
Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if you return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.


Wij hebben veiligheidsmaatregelen getroffen om jouw informatie te beschermen. De veiligheidsmaatregelen die wij gebruiken, hangen af van het type informatie dat wordt verzameld. Als je denkt dat er een onbevoegd account is aangemaakt in jouw naam, neem dan contact met ons op. Wij zijn niet verantwoordelijk voor websites en apps van derden. Als je op een link van een derde partij klikt, wordt je naar websites gebracht die wij niet beheren. Dit beleid is niet van toepassing op de privacypraktijken van die websites. Lees het privacybeleid van andere websites zorgvuldig. Onze site kan ook inhoud van derden weergeven die hun eigen cookies of trackingtechnologieën bevatten.
Hoe lang bewaren we uw persoonlijke informatie?
Uw Ticketmaster-account. Uw account is uw digitale identiteit op Ticketmaster; zo zorgen we ervoor dat uw ticketaankopen veilig zijn en gekoppeld zijn aan een individu. Het is ook de belangrijkste basis om te bepalen hoe lang we uw informatie bewaren.
Wanneer u een ticket koopt, inlogt op uw account of met ons communiceert, registreren we deze activiteit. Zolang uw account actief blijft, zullen we de informatie die we over u hebben verwerkt, blijven bewaren. We zullen bijvoorbeeld:
- uw aankopen of favorieten bewaren zodat we relevante evenementen kunnen aanbevelen;
- uw tickets aan u toegewezen houden, zodat we evenementen blijven bezorgen aan echte fans; en
- ervoor zorgen dat uw account gevalideerd en veilig is.
Uw informatie wordt verwijderd als u ofwel (1) om verwijdering van uw account verzoekt, in welk geval uw account en de bijbehorende informatie binnen maximaal 90 dagen worden verwijderd, afhankelijk van de door uw lokale wetgeving vereiste termijnen; of (2) als uw account 7 jaar inactief is.
Naast deze accountregel wordt bewaring van uw informatie ook bepaald op basis van de volgende grondslagen:
- om u de diensten te leveren waar u om hebt gevraagd. Als u bijvoorbeeld tickets of diensten bij ons koopt, kunnen we uw account niet verwijderen terwijl u een aankomend evenement hebt, omdat u dat evenement waarvoor u tickets of diensten hebt gekocht niet zou kunnen bijwonen.
- wanneer een wet vereist dat we uw informatie bewaren. We bewaren bijvoorbeeld bepaalde aankoopgegevens voor boekhoudkundige en fiscale doeleinden, zelfs nadat u uw account hebt verwijderd.
- wanneer we bepaalde gegevens met uw toestemming hebben verwerkt. Als u ons bijvoorbeeld informatie hebt verstrekt over uw toegankelijkheidsbehoeften en als u uw toestemming voor deze verwerking intrekt, zullen we die informatie verwijderen.
- Veiligheid en beveiliging. We bewaren ook beperkte informatie in afzonderlijke databases om onze platforms veilig te houden, zoals om fraude op te sporen en te voorkomen, om cyberbeveiliging te versterken en om onze voorwaarden te handhaven en elke poging om deze te omzeilen.
Wanneer onze bewaartermijnen worden geactiveerd, kunnen we ofwel:
- de informatie veilig verwijderen; of
- de informatie anonimiseren. Als we bijvoorbeeld willen rapporteren over verkopen op jaarbasis, bewaren we de verkoopinformatie, maar verwijderen we alle informatie die de verkopen koppelt aan personen die de aankopen hebben gedaan.
Overdracht van uw persoonlijke gegevens
Als onderdeel van een wereldwijde groep bedrijven met het hoofdkantoor in de Verenigde Staten, moeten we soms uw gegevens doorgeven buiten het land waar u woont. Dit gebeurt in de volgende gevallen:
- We vertrouwen op gedeelde diensten van de Ticketmaster-bedrijvengroep, waarvan sommige zich mogelijk buiten het land bevinden waar u woont. Ons wereldwijde platform is bijvoorbeeld voornamelijk ontworpen en onderhouden vanuit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
- Wanneer acts van wereldklasse op tournee zijn, kan uw informatie internationaal worden overgedragen om u een naadloze ervaring te bieden, als die niet in uw land van verblijf is gevestigd.
- We maken gebruik van wereldwijde serviceproviders, zoals hierboven vermeld.
Bij het overdragen van informatie gelden er strikte regels om ervoor te zorgen dat uw informatie nog steeds volgens de hoogste normen wordt beschermd. Waar we dit doen, zorgen we ervoor dat er passende beveiligingsmaatregelen worden getroffen. Wanneer uw gegevens buiten uw lokale markt worden overgedragen, gebruiken we contractuele maatregelen en interne mechanismen die de ontvanger verplichten om te voldoen aan de privacynormen van de exporteur. We gebruiken contractuele clausules, zoals de Standaard Contractuele Clausules die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie en andere regelgevende instanties, indien van toepassing.
Neem voor meer informatie of een kopie van de relevante documentatie contact met ons op.
Ticketmaster-entiteiten per land
Welke gegevensbeheerder uw informatie verwerkt, hangt af van de markt waar u een account of abonnement hebt. De bedrijvenfamilie [Ticketmaster of Live Nation] levert ook ondersteunende diensten namens elkaar en treedt daarom op als verwerker namens de verwerkingsverantwoordelijke aan wie u uw gegevens hebt verstrekt.
Land | Bedrijf | Adres |
---|---|---|
Australia | Ticketmaster Australasia Pty Ltd | 111 Cambridge St, Collingwood VIC 3066, Australia, PO Box 1670, Collingwood VIC 3066, Australia |
Austria | Ticketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch) | Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien, Austria |
Belgium | Ticketmaster Belgium N.V. | Esplanade 1 box 33, 1020 Brussels, Belgium |
Brazil | Ticketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10 | Avenida Nova Independencia, 87 |
Canada | Ticketmaster Canada Holdings ULC | 1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada |
Chile | Ticketmaster Chile SpA | Calle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes, Santiago |
Colombia | Ticket Colombia, S.A.S. | Cra 11 #87-51 Oficina 201 Bogotá D.C |
Czech Republic | Ticketmaster Česká republika, a.s. | Jungmannova 26/15, Nové Město, Praha 1, 110 00, Czech Republic |
Cyprus | Tickethour (Cyprus) Limited | Giannou Kranidioti 10, Nice Day House, 6th Floor, Flat/Office 602, 1065 Limassol, Cyprus |
Denmark | Ticketmaster Danmark A/S | Gammel Kongevej 60, 5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark |
Finland | Ticketmaster Suomi Oy | Keskuskatu 6, 00100 Helsinki, Finland |
France | Ticketnet | Immeuble CityLife 28 allée d’Aquitaine 92000 Nanterre |
Germany | Ticketmaster GmbH | Spree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten), Germany |
Greece | Ticketmaster Hellas S.A. | 26 Vouliagmenis Avenue, Glyfada, 166 75 Athens, Greece |
Ireland | Ticketline Unlimited Company t/a Ticketmaster | 2nd floor, College Park House, 20 Nassau Street, Dublin 2, D02 VY46 |
Israel | Ticketmaster Israel Ltd. | 7 Yitzhak Rabin Blvd, Rishon Lezion, Israel |
Italy | Ticketmaster Italy s.r.l. | Via Pietrasanta 14, 20141 Milano, Italy |
Mexico | Venta de Boletos por Computadora, S.A. de C.V. | Independencia No. 90, Colonia Centro, Alcaldía Cuauhtémoc, C.P. 06050, Mexico City, Mexico |
Netherlands | Ticketmaster B.V. | Regulusweg 5, 2516 AC 's-Gravenhage, The Netherlands |
New Zealand | Ticketmaster NZ Ltd | c/o Lane Neave, Level 8, 48 Shortland Street, Auckland Central, Auckland, 1010, New Zealand |
Norway | Billettservice AS | Torggata 5, 0181 Oslo, Norway |
Peru | Ticketmaster Peru S.A. | Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima |
Philippines | Ticketmaster Philippines, Inc. | Unit 1201 One World Place 32nd street Bonifacio Global City, Fort Bonifacio Taguig City, 1634 |
Poland | Ticketmaster Poland sp. z o.o. | ul. Bukowińska 22b, 02-703 Warsaw, Poland |
Qatar | Ticketmaster Doha, LLC | Al Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27, P. O. Box 23289, Doha, Qatar |
Saudi Arabia | Ticketmaster Arabia Company LLC | King Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214, Riyadh, Kingdom of Saudi |
Singapore | Ticketmaster-Singapore Pte. Ltd. | 2 Stadium Walk, Singapore Indoor Stadium, Singapore 397691 |
South Africa | Ticketmaster South Africa Proprietary Limited | 6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001 |
Spain | Ticketmaster Spain S.A.U. | Paseo San Juan, 104, 6º2ª - Barcelona |
Sweden | Ticketmaster Sverige AB | Box 12247, 102 26 Stockholm, Sweden |
Switzerland | Ticketmaster Schweiz AG | Zürichstrasse 125, CH 8600 Dübendorf, Switzerland |
Thailand | Thaiticketmajor Co.,Ltd | 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand |
Turkey | Biletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş. | Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer – İstanbul, TÜRKİYE |
Taiwan | Tixcraft Inc. | 10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E. Road., Songshan DIST., Taipei City, 10551, Taiwan (R.O.C.) |
UAE | Ticketmaster Middle East FZ-LLC | Unit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai, UAE |
United Kingdom | Ticketmaster UK Limited | 30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY |
United States | Ticketmaster L.L.C | 9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA |
Als u in de Europese Unie (EU) bent gevestigd, maar uw account gebruikt bij een van onze niet-EU-entiteiten, dan is hun vertegenwoordiger op grond van artikel 27 Ticketline Unlimited Company t/a Ticketmaster.